Travel Partner

ZAGINIĘCIE LUB USZKODZENIE BAGAŻU

 

Bagaż główny jest zawsze ubezpieczony w ramach biletu lotniczego, a wysokość odszkodowań za zagubiony lub zniszczony bagaż określa Konwencja Warszawska.

Natychmiast po stwierdzeniu uszkodzenia lub zagubienia bagażu (jeszcze przed opuszczeniem hali przylotów i przejściem przez stanowiska służb celnych) należy zgłosić się do stanowiska oznaczonego jako Lost & Found (w większości lotnisk znajdującego się w hali przylotów) i wypełnić dokument PIR (Property Irregulatiy Report). Wypełniony dokument PIR należy następnie przekazać linii lotniczej oraz zachować kopię. Należy zachować wszystkie dokumenty dotyczące lotu (bilet lotniczy, odcinki kart pokładowych i potwierdzenia nadania bagażu).

UWAGA! Zgłoszenie uszkodzenia bagażu powinno zostać przekazane przez Klienta do linii lotniczej najpóźniej w ciągu 7 dni od powstania zdarzenia. 

 

W przypadku zaginięcia bagażu można również domagać się od linii lotniczej zwrotu wydatków poniesionych na kupno niezbędnych rzeczy pierwszej potrzeby. Działanie takie podejmowane jest tylko w przypadku zaginięcia bagażu w miejscu docelowym naszej podróży. Zaistniałą sytuację zgłaszamy do wspomnianego wcześniej punktu Lost & Found. Większość dużych linii lotniczych zapewnia jednak tzw. overnight kit. Zawiera on podstawowe przybory toaletowe. W punkcie tym również uzyskujemy informacje kiedy i do jakiej wysokości możemy dokonać zakupów w przypadku nie dostarczenia bagażu w wyznaczonym przez linie lotnicze terminie.

NASZA RADA! W bagaż podręczny warto zapakować bieliznę na zmianę oraz niezbędne przedmioty jak np. lekarstwa, dokumenty dalszej podróży. Polecamy również unikać przewożenia w bagażu głównym kosztowności, cennych przedmiotów czy elektroniki. Należy jednak pamiętać o przedmiotach, których do bagażu podręcznego pakować nie wolno. WIęcej w naszym artykuje 'BAGAŻ PODRĘCZNY'.

 

UWAGA! Zagubione bagaże po przylocie są prześwietlane i dopiero później dostarczane pasażerowi. Pamiętajcie o liście towarów zakazanych do przewożenia (artykuł 'TOWARY ZAKAZANE') oraz o obowiązujących przepisach celnych (artykuł 'PRZEPISY CELNE').

 

Polub Nas na facebook'u...w ten sposób dowiesz się kiedy uruchomimy kolejny z naszych poradników ... dostarczymy również najnowszych ciekawostek z dziedziny podróżowania

... gwarantujemy ZERO SPAMU

 

 

 

 

 

 

Zapisz się do Newslettera
I bądź na bieżąco z naszymi ofertami!

OTRZMYWANIE INFORMACJI: Administratorem danych osobowych jest Travel Partner Alicja Kafarska,ul.J.H.Dąbrowskiego 67, 60-523 Poznań. Dane będą przetwarzane w celu i zakresie określonym w klauzuli zgody oraz w celu świadczenia usługi newsletter, a także w celu marketingu bezpośredniego własnych usług Travel Partner Alicja Kafarska. Podanie danych jest dobrowolne. Podającemu dane przystępuje prawo dostępu i poprawienia ich treści. PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH: Administratorem danych osobowych jest Travel Partner Alicja Kafarska,ul.J.H.Dąbrowskiego 67, 60-523 Poznań. Dane będą przetwarzane w celu i zakresie określonym w klauzuli zgody oraz w celu świadczenia usługi newsletter, a także w celu marketingu bezpośredniego własnych usług Travel Partner Alicja Kafarska. Podanie danych jest dobrowolne. Podającemu dane przystępuje prawo dostępu i poprawienia ich treści.
Bezpieczne biuro

PARTNERZY